Saturday, January 23, 2010

Part Time Babysitter

New jobs vacancy.!Working only at home,!
YES.!Babysitter.!
Inilah kerja automatik gua selepas gua menamatkan pengajian tahun lepas.Gua tolong mak gua jadi babysitter,gua ingat jadi babysitter ni senang.Bagi makan je kat budak budak tu,lepas tu suruh dorang tidur.Tapi budak budak sekarang lain ,tak macam zaman zaman dulu.Dulu gua main guli,sekarang diaorang main psp.Bila gua nangis mak bapak gua bagi lolipop,sekarang ni merajuk sikit diaorang dapat laptop.Ape citer.?

Budak yang gua jaga ada sorang nama Lukman.Budak ni punye degil,nakal,ligat tahap first class,.Gua memang banyak bersabar kalo jaga dia.Memikirkan masa depan negara terletak pada anak anak muda ini,akan gua didik budak ini menjadi insan yang cemerlang dari segi sahsiah dan rohani.Gua akan terapkan semangat patriotisme,inkuiri,nasionalisme dan banyak lagi nilai nilai murni yang sememangnya telah wujud didalam diri gua semenjak gua masih bayi lagi.
Gua jugak akan ajar budak ni pasal metafizik,astronomi,ilmu hisab,sains hayat dan lain lagi supaya budak ni boleh jadi seorang yang berjaya macam Bill Gates atau gua sendiri.mane tau.?Time tidur lak gua citer kat Lukman pasal kisah kehidupan gua mengharungi hidup sorang sorang.Gua nak dia faham dan ambil iktibar serta pengajaran.

Gua buat keje ni ikhlas dari sanubari gua.Tapi gua tak kisah kalo mak gua nak bagi baper.Gua ambek je.Mak gua cakap nak bagi RM10K.apa macam.?gua tolak.Gua tak nak susahkan mak gua.betol kan.?


Ni gambar budak yang gua jaga.

3tahun=henpon 330i
18tahun=.........?



catatan:minggu lepas Barack Obama offer gua jadi babysitter dia.gaji RM50K.gua tak nak.!oke.?

4 comments:

akak mu yg comel said...

bgaus. dah boleh komen.
bg no budk lukman tu.
aku nak mskol die.

Hany said...

HAHA,gua faham perasaan lu. lu kene banyak sabar. duugaan ! HAAHA

Anonymous said...

dino gelaba!!!
nie ojai..
kaka suruh ak jd wifesitter isteri dier..

Insan Biasa said...

sial punya ojai