Sunday, March 28, 2010

New Job

2 bulan lepas gua dah dapat kerja.Gua kerja kat KFC dekat dari rumah gua,kalau jalan kaki boleh sampai dalam masa 30 minit.Kalau merangkak 2 hari konfem sampai.Selalu gua pergi kerja naik motor yang gua rasa macam nak terbarai.Tapi memikirkan gua perlu cari nafkah untuk keluarga,gua tabahkan hati.Gua akan cerita minggu first gua cerita.Minggu kedua tak perlu gua cerita sebab tahap kemalasan gua bekerja dah sampai tahap tertinggi.


Isnin
Manager gua suruh masuk pukul 6 petang.Dia nak ajar gua apa yang patut.
Gua datang pukul 6 tepat.Gua nak tunjuk yang gua menepati masa.Memang itu sikap gua sejak gua kecil  lagi.Sampai kat tempat kerja gua,gua tengok jam kedai pukul 6.10 petang.Manager gua dah siap perli gua
          'aik,tak kan tak ade jam kat rumah kot.'
Gua diberi tugasan sebagai custormer service.Gua diajar oleh seorang mangkuk ayun(sekarang member) mengenai tugasan gua.Banyak yang gua belajar,daripada menyapu sehingga mop(ape kes rumah gua pon gua tak pernah sapu dan mop).

Selasa
Hari ini gua buat tugasan sendiri.Member gua buat kerja kat dalam(bahagian memasak).First time gua buat sendiri,habis kerja lambat.Tak pe,ini semua pengalaman dan pembelajaran.Dalam sehari dua ni,gua dah kenal dengan mamat mamat yang perangai macam cilaka.(gua tak ah,gua kan budak baik lagi berbudi bahasa.)Hari seterusnya seperti biasa.Ramai gak awek cashier yang mintak no telefon gua,tapi gua bagi no telefon abang gua.Gua malas nak pikir awek setakat ni.Gua pikir amalan kebaikan lagi bagus.

Rabu-Ahad
Lu orang pikir ah sendiri,.gua da tulis kat atas yang 'Hari seterusnya seperti biasa'.Tak faham lagi..?


catatan:malam Jumaat,gua amek spanar size 14,gua jahanamkan jam kedai gua.Gua kasi lambat 20 minit.

No comments: