Wednesday, January 27, 2010

Dialog Adik Beradik

Ok.Lu orang dah tau kan gua ada seorang akak.Gua dan akak gua ni tak banyak sefahaman.Kebanyakannya gua lah yang betul sebab gua bijaksana lagi dari dia.Tapi gua tau akak gua sayang gua,tu yang dia banyak berkorban untuk gua.(padahal sikit je).Masa dalam kereta menghala ke K.L,gua berdebat dengan akak gua.

Gua namakan diri gua hero,akak gua minah.

Minah:Akak tengok ko ni asyik mengangur je.Makan tidur,makan tidur.Tak ade kerja ke.?
Hero :Aku dah cuba mintak dah,tak tau ah dapat ke tak.
Minah:Tengok muka ko pon malas,macam mana orang nak bagi.?
ko mintak kat mana.?
Hero :Kat KAMDAR Klang.
Minah:Oh.
Ko mintak ape.?cleaner.?
(dengan bijaksana)
Hero :Aku mintak supervisor management bahagian pakaian.
Minah:.????
Ko ni pandai ke.?
Belajar pon tak tinggi mana.!
Hero :Eh eh.
Sory sikit,aku belajar tinggi taw.
Minah:Tinggi mana.?ko belaja kat mana.?
Hero :Aku belajar atas bukit(Teknik K.L kan atas bukit)
Ape ko ingat bukit tu tak tinggi ke.?
Minah:CELAKA punya adik.

biasa ah.hero mesti menang kn.!

catatan:lepas ni gua rasa nak masuk Debat Perdana RTM.lu orang boleh support.?

2 comments:

Cik LeYha~~~ said...

bongok...

weh..aku dah suh tukar tajuk header tu kan??

amira Q said...

haha..
bergaduh lah korang eh.